60 درصد ایثارگران اردبیل زیر پوشش برنامه پایش سلامت هستند
نوشته شده توسط : احسانی
مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل:
60 درصد ایثارگران اردبیل زیر پوشش برنامه پایش سلامت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد ایثارگران استان اردبیل زیرپوشش برنامه‌های پایش سلامت قرار دارند.

خبرگزاری فارس: 60 درصد ایثارگران اردبیل زیر پوشش برنامه پایش سلامت هستند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل میرودود سید شنوا بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از بیمارستان ایثار و ملاقات با جانبازان این بیمارستان در اردبیل اظهار داشت: با اجرای این طرح تلاش می‌کنیم تا سلامت ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های تحت پوشش آنها تضمین شده و این قشر از خدمات ماهانه در منزل استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در قالب برنامه پایش سلامت پزشکان و عوامل بهداشت و درمان در منازل ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا حاضر شده و به صورت ویزیت رایگان به این قشر ارایه خدمات می‌کنند.

سید شنوا یکی از مطالبات اصلی جانبازان و بخش عظیمی از ایثارگران را انجام خدمات مطلوب بهداشتی، درمانی به این قشر اعلام کرد و افزود: هم اکنون اکثر ایثارگران و خانواده‌های آنها زیر پوشش بیمه تکمیلی هستند و بخش عظیمی از هزینه‌های درمانی آنها با استفاده از این ظرفیت رایگان است.

این مسئول حل مشکل بیمه ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی استان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: بیشتر دستگاه‌های اجرایی با وجود داشتن تعهد پرداخت بیمه تکمیلی ایثارگران این کار را به تأخیر می‌اندازند.

سید شنوا در ادامه از تخصیص دو میلیارد ریال اعتبار به بخش توانبخشی بنیاد شهید استان خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته نیز بالغ بر دو میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار به بخش توانبخشی بنیاد شهید استان اختصاص یافت.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل ادامه داد: با هدف ارتقای سلامت جسمی و روانی جانبازان و ایثارگران بخش عظیمی از اعتبارات باید به این بخش تزریق شود که انتظار می‌رود امسال در میزان اعتبارات بیش از گذشته افزوده شود.

 

اجرای ماده 13 قانون حمایت از آزادگان از امسال

وی در ادامه سخنان خود از اجرایی شدن ماده 13 قانون حمایت از آزادگان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: این ماده در مجلس تصویب شده و طبق آن مقرر شده ایام اسارت آزادگان در پرداخت حقوق و مزایای دوران اسارت دو برابر در نظر گرفته شود.

سید شنوا عنوان کرد: با تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان این ماده به استان‌ها ارسال شده و استاندار اردبیل نیز به تمامی ادارات اجرای آن را ابلاغ کرده است.

وی در ادامه همچنین از حذف مرزهای جغرافیایی در ارایه خدمات به خانواده‌های شهدا و ایثارگر خبر داد و افزود: از این پس خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تمامی استان‌ها و شهرهای کشور با ارایه کد ایثارگری بدون توجه به استان محل استقرار خود می‌توانند از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کنند.

سید شنوا به هوشمند شدن کارت ایثارگران از ابتدای امسال اشاره کرد و اظهار داشت: با هوشمند شدن کارت ایثارگران و خانواده‌های شهدا کلیه خدمات به آنها از قبیل پرداخت حقوق، بیمه، خدمات درمانی و شاخصه‌های ایثارگری تنها با کارت هوشمند ایثارگری انجام می‌شود





:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: